MatPrat styrker teamet med ny kokk

  • Dato:oktober 24, 2024
  • Kategori: Bransjenytt

Foto: Matprat.no

 

Ole Bjørn Sundsdal er ansatt som ny kokk og matfaglig profil i MatPrat. Han skal formidle matinspirasjon og matkunnskap til forbrukere.

 

Sundsdal kommer fra stillingen som prosjektselger i Foodtech. Han har tidligere drevet restaurant LOKK, samt jobbet som kokk på Bølgen & Moi, Markveien Mat og Vinhus, Grefsenkollen og i København for Bo Bech.

– Ole var en råsterk kandidat gjennom hele ansettelsesprosessen. Jeg er så glad for at MatPrat har fått en erfaren kokk på laget som skal være med på å løfte norske råvarer og dyktige egg- og kjøttproduserende bønder, sier Anette Fjelleng Hansen, matfaglig teamleder i MatPrat.

Sundsdal trer inn som en av de matfaglige profilene i MatPrat, og skal i hovedsak jobbe med å formidle matinspirasjon og matkunnskap til forbrukere, ved blant annet å utvikle oppskrifter MatPrat-kjøkkenet, produsere foto, film og podkast.

 

Naturlig med MatPrat

Sundsdal er formet av sin lærlingtid på 2000-tallet, der det nye nordiske kjøkken, nærhet til lokale råvarer, rene smaker og ny nordisk identitet ble rådende tankesett. Derfor faller rollen som kokk i MatPrat naturlig for ham.

– Nå får jeg jobbe med fantastiske norske råvarer, kommunisere matkunnskap om både egg, kjøtt, korn og honning, ikke minst jobbe for å få frem alt det bra den norske bonden gjør. I tillegg håper jeg å kunne inspirere norske forbrukere til å lage smakfull mat, sier Sundsdal.

Selv om han akkurat har startet i sin nye jobb, er Ole å se på skjermen når MatPrat nå lanserer sin høstkampanje. I høst inspirerer han og de andre matfaglige i MatPrat med kampanjen “Smak på høsten”, der sesongens gode norske råvarer står i fokus.

 

Om MatPrat

MatPrat er Opplysningskontoret for egg og kjøtt, og driver også Opplysningskontoret for brød og korn. Matprat representerer norske bønder og jobber for å markedsføre norske egg- og kjøttprodukter, samt informerer om norsk matproduksjon. Målet er å dele kunnskap om ernæring, råvarer og matlaging, og ønsker å inspirere forbrukere til å lage god mat hjemme. Viktig er å få frem hvor maten kommer fra, og fremheve betydningen av norsk matproduksjon for naturen, dyrevelferd, bærekraft, verdiskaping, arbeidsplasser og folkehelse i Norge.

Les også: Lofotens unike lammekjøtt får internasjonal geografisk beskyttelse